Kesudió és a szív egészsége


A kesudió tápanyagokban gazdag

Kesudió, mandula, dió: így tesznek jót az egészségünkkel Egészséges, tápanyagokban gazdag, finom és nassolnivalónak sem utolsó! Lássuk, mely magvakat érdemes akár naponta fogyasztani! A magvakat akár évekig is el lehet tárolni, így bármelyik időszakban remek rágcsaként tudnak szolgálni. A legnépszerűbb olajos mag, a dió Hazánkban az egyik legnépszerűbb olajos mag csonthéjas a dió — sok családban elképzelhetetlen például a karácsonyi ünnep a diós sütemények nélkül.

A kesudió egészségre gyakorolt jótékony hatása 15 pontban Dr. Tihanyi László Ez a vese- vagy bab alakú mogyoróféle számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik. Megakadályozza a rák kialakulását: A kesudió olyan flavonolokat tartalmaz, amelyek felveszik a harcot a tumoros sejtekkel és megakadályozzák azok osztódását. Ezek a flavonolok és a magas réztartalom a kesudióban elpusztítja a rákos sejteket és megakadályozza a vastagbélrák kialakulását.

A dióban B- és E-vitaminok, réz, mangán, cink, magnézium, kalcium, kálium és szelén is megtalálható, valamint jótékony hatású omega-3 zsírsavak. A dió rendszeres fogyasztása csökkentheti bizonyos daganatos betegségek, így a prosztata- és az emlőrák rizikóját, de normalizálja a vérnyomásunkat és a koleszterinszintünket is.

kesudió és a szív egészsége

Érdemes naponta szem diót elfogyasztani, vagy magában, csemegeként, vagy durvára őrölve salátákba keverve, de tésztát is ízesíthetünk vele! Kicsit fanyarkás ízű olajos mag: kesudió A kellemes ízű kesudió a gyermekek nagy kedvence lehet, de felnőtteknek is ajánlott rendszeresen megenni néhány szemet, mert nagyszerű réz- magnézium- kálium- és vasforrás, emellett pedig A- K- és E-vitamin is található benne.

A kesudióban olyan egészséges zsírok is vannak, melyek segíthetnek megelőzni a szív- és érrendszeri betegségeketcsökkenthetik a magas koleszterinszintet.

Kalocsai Sándor A mogyoró, a dió és mandula csonthéjas termés. Az olajos magvak palettája széles. Ismertebb magvak: dió, földimogyoró, kesudió, makadámdió, mandula, mogyoró, napraforgómag, paradió,pekandió, pisztácia, de ide sorolható például a mák és a szezámmag is.

A kesudiót azoknak a hölgyeknek is érdemes beilleszteni az étrendjükbe, akik PMS-től szenvednek, vagyis a menstruációt megelőző héten olyan kellemetlen tüneteket tapasztalnak, mint a puffadás, a fejfájás vagy a hangulatingadozás.

A kesudiót édes és sós ételekhez egyaránt adhatjuk, de természetesen "magában", nyersen is finom nassolnivaló.

100g kesudió kalória és tápanyag összetétele

Mandulából egy marékkal Az egyik legegészségesebb magféle a mandula, melyben olyan fontos ásványi kesudió és a szív egészsége és vitaminokat találunk, mint a cink, a magnézium, a kálium, a vas, a réz, a foszfor, a szelén, valamint a B- és az E-vitaminok. Ezen mikrotápanyagok egy része antioxidáns hatású, vagyis hozzájárulhat az úgynevezett oxidatív stressz okozta károsodások elleni küzdelemhez, és segíthet megelőzni bizonyos krónikus betegségeket, melyek kialakulásában a káros szabadgyökök is szerepet játszanak.

kesudió és a szív egészsége

A mandulában emellett rostok és egészséges zsírsavak is vannak; rendszeres fogyasztása nagyon jót tesz a szívnek és az ereknek, normalizálja a koleszterinszintet, javítja az agyműködést és csökkenti a cukorbetegség és a székrekedés rizikóját is.

A mandula kivonatát, illetve a magból készült olajat a szépségápolásban is felhasználhatjuk: az édesmandula-olaj például hidratál, nyugtat és az öregedés jelei ellen is felveszi a harcot, emellett pedig úgynevezett alap- vagy vivőolaj is egyben vagyis illóolajokat is belekeverhetünk.

Elég naponta egy maréknyi mandulát, nagyjából 5 dkg-t elfogyasztanunk ahhoz, hogy előnyös hatásait érezhessük: ehetjük nyersen, étkezések közötti nassolnivalóként, de salátákhoz, levesekhez is keverhetjük, sőt a mandulából készült lisztet, "tejet" vagy vajat is kipróbálhatjuk. Mi a helyzet, ha nem engedhetjük meg magunknak ezeket a drágább magokat?

Földimogyoró

Ha valakit kesudió és a szív egészsége olajos magvak ára rettent vissza, esetleg nehezebben beszerezhetőnek tartja ezeket, annak sem kell lemondania az egészséges nassolnivalókról! A tökmagot és a napraforgó magját kesudió és a szív egészsége a háttérbe szorítja a mandula, a dió vagy a kesudió, pedig ezek is nagyon jó hatással lehetnek a szervezetünkre!

A tökmag például igen gazdag B-vitaminokban, de C- E- K-vitaminokat, omega-3 zsírsavakat, és számos ásványi anyagot, nyomelemet pl. Nem mindegy, hogy stressz vagy szívbetegség áll a háttérben!

kesudió és a szív egészsége

Kattintson tovább, hogy megtudja, mi a különbség! A tökmag rendszeres fogyasztása erősíti az immunrendszerünket, jótékonyan hat a vércukorszintre, javítja a hangulatunkat, és a prosztata egészségének megőrzéséhez is hozzájárul.

  1. Milyen gyógyszereket lehet a legjobban szedni magas vérnyomás esetén
  2. EgészségKonyhaTippek 1 hozzászólás Hétvégén nagyon finom kesudiót vettem a piacon.
  3. A kesudió egészségre gyakorolt jótékony hatása 15 pontban | Egészséges táplálkozás | ruha-ruhak.hu
  4. A kesudió gyakori fogyasztásával az időskori memóriazavar is elkerülhető lehet.

A napraforgó magjában pedig nagy mennyiségben találhatunk antioxidáns hatású E-vitamint, emellett pedig B-vitaminokat, vasat, kalciumot, cinket, folsavat, szelént, rezet, magnéziumot és káliumot is. A napraforgómag rendszeres fogyasztása enyhítheti az asztmás tüneteket, megelőzheti a migrént és csökkentheti az agyvérzés, a szívroham és más szívbetegségek rizikóját is.

A napraforgó magját nemcsak magában érdemes rágcsálni, salátákba is keverhetjük. Forrás: EgészségKalauz.